IKEA-reklamation

Ja, ni kanske är nyfikna på att höra hur det gick när jag kontaktade IKEA igår för reklamera delar av vår köksleverans. Det visade ju sig i förrgår att ett antal stora lådfronter till vårt nya kök saknades och istället hade vi fått 15 små lådfronter för många.

Eftersom det är nästan ett år sedan vi beställde och betalade köket – och åtta månader sedan vi fick köket levererat, så trodde vi att det skulle bli besvärligt att reklamera så här långt efteråt… men icke!

- Inga problem alls, svarade kundtjänstkillen med småländsk dialekt.
- Vad är det du saknar? Vi skickar dem på en gång. Ni har dem nog redan denna vecka. Jag skickar med tre returpostlappar också som du kan klistra på paketen du ska returnera. Sen är det klart!

Ja, vad säger man. IKEA går från klarhet till klarhet – ja, bortsett från den lilla leveransmissen då.



Inga kommentarer tillåtna.